Salesforce Enterprise Arkitekt til kunde i Storkøbenhavn

Virksomheden er på vej igennem en digitaliseringsproces og Salesforce er det økosystem der er valgt, til at skabe branchens bedste kundeplatform. Salesforce økosystemet skal understøtte hele værdikæden i koncernen og er en af de 3 strategiske platforme virksomheden satser på fremover.

Enterprise arkitekten refererer til Head of Tech, og bliver med afsæt i Salesforce den person, der skal rådgive og drive platformen internt i forhold til samarbejdspartnere.

Da rollen ligger i spændingsfeltet mellem IT og forretningen, skal personen være med til at træffe de strategiske beslutninger samt sikre rådgivning og sparring internt. Arkitekten vil være den der skal være med til at drive forandringer som følge af ny teknologi, i samarbejde med arkitektgruppen i koncernen.

Hovedopgaverne:

  • Samarbejde med andre tekniske og ikke-tekniske teammedlemmer, kunder og leverandører på teknologineutralt sprog for at definere, bygge og levere løsninger
  • Analyse af de forskellige løsningsmuligheder, beskrive og præsentere dem til de forskellige interessenter i IT og forretningen på alle niveauer
  • Forstå, beskrive og præsentere ”high-level” beskrivelser af SFDC-arkitektur og integrationsmuligheder
  • Funktionelt end-to-end ansvar for analyse, design, udvikling, test og udrulning af forretningsløsninger
  • Levere SFDC applikationsarkitektur, udvikling, integration, distribueret datastyring og applikationstest
  • Ansvarlig for fuld systemudviklingslivscyklus gennem implementering af forskellige funktionelle arkitekturløsninger
  • Bygge på eksisterende investeringer i Force.com, serviceorienteret arkitektur og webløsninger, samtidig med udnyttelse af koncepter, arkitekturer og teknologier
  • Konceptualisering, præsentation og eksekvering af ideer inden for en stram tidsplan med særlig vægt på at tjene, som et teknisk forspring på udviklingsprojekter, med on/off-shore ressourcer
  • Opnå ”Trusted Advisor” status i IT og forretningen

Forventede kvalifikationer:

  • 5+ års erfaring med Salesforce platformen og gerne i et ”Multi Cloud” miljø med Sales, Service, Community og Marketing cloud
  • Optimalt 3+ års erfaring med implementering af Salesforce.com løsninger
  • Et fyrtårn og en nysgerrig, udadvendt teamplayer med gode kommunikations og relations skabende færdigheder
  • Certificeret Salesforce.com Admin, App builder, Sales Cloud og Service Cloud Consultant
  • Forandringsvillig, evner hurtigt at sætte sig ind i nye ting, nye teams og tilpasse sig nye situationer
  • Gode verbale og skriftlige kommunikationsevner på dansk og engelsk

Personligt er du en person med en høj detaljeorientering. Du er selvkørende, nysgerrig og elsker at fordybe dig i opgaverne, men samtidig at holde mange bolde i luften. Du vil få mange inputs fra forskellige ”Stakeholders”, som skal konverteres til de forretningsorienterede løsninger. Derfor er din forretningsforståelse helt essentiel, og for at få denne forståelse, forudsætter det en opsøgende nysgerrighed fra din side. Du er teknisk velfunderet, resultatdrevet og brænder for at udvikle digitale løsninger, der understøtter branchens bedste digitale kundeoplevelse.

Koncernen har mere end 2.300 passionerede medarbejdere, der arbejder for at levere de bedste løsninger til deres kunder – både i dag og fremtiden.