Tænk over din headline på LinkedIn – det er dit førstehåndsindtryk

Vi har efterhånden givet dette råd rigtig mange gange: Skriv ikke jobsøgende, søger job indenfor, åben for nye muligheder m.m. som overskrift på din LinkedIn profil. Vi anbefaler heller ikke at man kun skriver sin uddannelsestitel.

Hvorfor?

1) Headhuntere og HR-konsulenter søger som regel på specifikke titler, søgeord eller kompetencer. Derfor har du meget større chance for at dukke op hvis du i stedet angiver de jobtitler du kunne se dig selv i, eller de kompetencer du besidder. Tænk over hvilke keywords du kan være nem at finde på.

2) Efter min erfaring har en del mennesker en tendens til at scrolle forbi profiler der har ”jobsøgende” som overskrift. Det virker ikke særlig inspirerende, og det giver ikke lyst til at undersøge profilen nærmere da det ikke beskriver noget som helst om hvad du kan.

3) Hvis du er nyuddannet og måske kun har din uddannelse at tage udgangspunkt i, så brug ord der siger noget om de kompetencer du har med dig derfra, da din uddannelsestitel alene ikke siger så meget om hvad du kan. Eks. kan du bruge ord som research, screening, rekruttering, medarbejderudvikling, personlighedstest, interview mm. hvis du søger job som HR-konsulent eller lignende.

Comments are closed.